Har normalt grava problem med att uppskatta hur lång tid saker tar så fort det lilla gula barnet är inblandat, men med 2 veckors jullov och annorlunda morgonrutiner var det helt omöjligt. Lägg till att jag slocknade som en sten när jag nattade ungen igår [gick upp 0400 för att därefter jobba 12 timmar så det var inte helt konstigt tycker jag]. Hade därför inte lagt fram kläder etc [som jag vet att man kan göra för att underlätta, praktiserar det dock alltför sällan].

Det lilla gula barnet skulle droppas hos farmor, sen skulle jag vidare till jobbet [eller praktiken om man ska vara korrekt]. Trots att jag gick upp en halvtimme tidigare gav jag efter ett tag upp ambitionen om att komma till jobbet 0900 [jag är ju realist]. Ungen var inte direkt hjälpsam, hon vägrade sätta på sig allt jag föreslog, skulle sitta i soffan och äta frukost, ville ha en liten välling, sen en stor etc. etc. etc.

När jag väl klev in på kontoret upptäckte jag att alla i ‘min’ cubicle jobbade hemma.

