I dag klippte jag lugg. Mitt hår är fortfarande inte vad det har varit, en massa bebishår som står åt alla håll och kanter så jag tänkte att jag lika väl kan ta bort det. Har blivit väldigt konservativ vad det gäller frisyr, tidigare tänkte jag alltid ‘det växer ju ut’. Nu är jag iochförsig livrädd för att få för mig att jag ska skaffa något ‘praktiskt-och-lättskött’ och sluta med en trist mammafrisyr. Har inte bestämt mig för om jag gillar min nya lugg. Självklart ser det väldigt flådigt och snyggt när frisören har fixat och trixat.

På kvällen var jag och Hönspappan ut med hans farmor, en försenad födelsedagsmiddag på Mäster Anders.
Det lilla gula barnets farmor barnvaktade medan farfar fick vuxenvakta Hönspappans farfar som inte är lika pigg som sin fru [han är dock inne på sitt 91:a år].

Hönspappans farmor var piffig som vanligt [pimpinettaste 89-åringen jag någonsin stött på] och uppskattade att komma ut och få dricka ett glas vin. På vägen hem slank vi in på Lokal och tog en vuxendrink, kändes väldigt busigt. Fy satan vad gamla vi är!

