I dag har vi utökat barnvagnsbeståndet med en paraplyvagn. Jag har hela tiden varit inställd på en Maclaren [för de är lätta] men det blev en Esprit [visste inte ens att de gjorde paraplyvagnar]. Det känns sådär. Hönspappan ville verkligen ha Espritvarianten och idag vann han [fast jag vann iochförsig när vi skulle köpa DVD i helgen]. Förhållanden är kompromissande i nöd och lust. Till ‘vår’ vagns fördel ska sägas att den var ett par hundralappar billigare.

Apropå kostnad för bebis läste jag ett inlägg i ett forum om någon som efterlyste spartips då personen ansåg barn kosta mycket. Vet inte exakt hur gammal just detta dyra barn var [det var dock en förälder som var föräldraledig så jag antar att det inte var moppar och ponnysar som var utgifterna] men jag kan säga att än så länge har det lilla gula barnet varit väldigt billig i drift. Jämfört med krogkontot i livet pre unge är hennes utgifter en tårtbit. Fast då hör det ju inte till vanligheterna att vi köper Lucky Wang-kläder.

