I dag var det lilla gula barnet på babysim. Ja, det är ju igår egentligen och jag borde egentligen sova men kan inte så jag hamnade framför skärmen istället.

Jag var beredd på det värsta, att ungen skulle totalvägra och gallskrika sig genom bassängbesöket bara för att bevisa att alla barn inte gillar att bada, men det gick över förväntan.

Hon var allt annat än entusiastisk, men lugn som en filbunke. Först lite förvånad, sen mest blasé när hon låg på rygg och jag stödde hennes nacke och körde runt med henne i poolen. Behållningen var för henne ett par deciliter vatten som hon ivrigt lapade i sig så fort tungan nådde vattenytan. Behållningen för mig var att en jobbarkompis var där med sin dotter och sambo och fotade även lite på oss. Hönspappan erbjöd mig att låna ut sin systemkamera men när jag ifrågasatte vart jag skulle lägga ungen medan jag fotade tog ha tillbaka den.

Det lilla gula barnet är måttligt road av bassängbad

Det lilla gula barnet förevigad i badblöja. Tack D!

