Efter mycket om och men utsatte vi oss för Disney Worlds Magic Kingdom, vilket jag anser kräver sitt egna inlägg.

Hade dividerat fram och tillbaka huruvida det var värt den extra resan upp mot Orlando från södra Florida, men beslutade oss för att det lilla gula barnet inte skulle censureras ens en Disneyöverdos.

Efter närmare 4 timmar i bil kom vi äntligen fram. Ungen var julaftonsuppspelt och vädret var fantastiskt. Vi hade laddat med vätska och snacks för att förhindra blodsockerdippar.

Allra först stod vi i dagens längsta kö på 30+ minuter. Klagar alltså inte, är väl medveten om att det var en tårtbit jämfört med hur det kan se ut i vanliga fall. Väl framme hittade vi älvor man fick småprata med/bli fotad tillsammans med. Det lilla gula barnet blåvägrade att ens ställa sig bredvid för photo op. Jag var mest fascinerad över de små flickor [för det var enbart tjejer] som inte bara utrustats med prinsessoutfit utan även autografblock

Sen körde vi ett par regelrätta rides, Splash Mountain var en succé som vi körde 2 gånger på raken, vilket gjorde att jag antog att även Space Mountain borde gå hem. Då både jag och Hönspappan har dålig koll på exakta centimetrar instruerade vi ungen att det var viktigt att sträcka på sig [längdgräns 111 cm]. Det gjorde hon utan att blinka och genomförde även hela åkturen. Hönspappan förnekade sig inte, utan led av tvångstankar om att han skulle upptäcka att hennes plats var tom när vi kom tillbaka.

Det lilla gula barnet erkände dock att hon inte ville åka igen, hon hade varit orolig för att ramla ur

… för då tror jag att jag hade fallit för evigt.

Dagens märkligaste iakttagelser:

  1. Förutom de många prinsessutstyrslade flickebarnen som figurerade i parken såg vi även ett gäng medelålders diton. Jag tycker faktiskt det är mycket mer oki i vuxen ålder än som inte-ens-gammal-nog-att-ha-lärt-sig-att-gå, men erkänner att jag tycker man bör go all in [vilket jag inte anser är fallet om man har Foppatofflor till Snövitoutfiten.
  2. Utöver prinsessoutfits på både stora och små flickor, alternativt piratditon på pojkar, fanns ytterligare en framträdande klädseltrend: identiska tees för alla familjemedlemmar. Vanligast var random reklamtryck, knasigast var tie dye-familjen eller kanske familjen av amerikansk oversizestorlek i matchande tröjor med I ❤ my body-tryck.
  3. Vi såg inte en enda riktig meltdown. Hönspappan var bombsäker på att det fanns en Disney Tempertantrum Squad som tog hand om sånt, ungar som flippar är inget som Magic Kingdom vill förknippas med.

Sist men inte minst kollade vi in det nästan kvartslånga fyrverkeriet, en maffig avslutning på en lyckad dag.

20120127-210804.jpg

20120127-210855.jpg

20120127-210826.jpg